تماس با مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی شاداب
تلفن پنج رقمی 33848-086
اراک، خیابان امام خمینی، ساختمان پزشکان مهر

خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت

خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت

خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت. این اتفاق مسرت بخش قطعا زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آمار به دست آمده از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نشان داده است که بسیاری از بیمه‌‌شدگان، قشر متوسط جامعه هستند. همانطور که می‌دانید در اکثر مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی، امکان ارائه خدمات روانشناسی و همچنین دسترسی به روانشناس وجود ندارد؛ به علاوه، پرداخت هزینه ی نسبتا زیاد خدمات مشاوره و روان‌درمانی، برای افراد کم درآمد و قشر متوسط جامعه امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل به منظور بهره‌مندی این دسته افراد از خدمات روان‌درمانی تمهیداتی اندیشیده شد که در ادامه به آن پرداخته ایم.  

بیمه خدمات روانشناسی

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرد خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت. به این ترتیب رسیدگی به مشکلات مربوط به سلامت روان برای بسیاری از افراد جامعه که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند امکان پذیر شد! برای آگاهی از جزئیات خبر تا انتها با ما همراه باشید!

پوشش ۷۰ درصدی تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

از آنجا که تاکنون استفاده از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی برای بیمه‌شدگان امکان پذیر نبوده است؛ تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است تا قشر سطح پایین جامعه نیز برای درمان با مشکل مواجه نشوند. دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد اکنون مراجعان می‌تواند از خدمات بیمه‌ای برای روان‌درمانی بهره‌مند شوند. این خدمات شامل ویزیت و خدمات درمانی می‌باشد. به این ترتیب بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات روانشناسی فردی و گروهی و همچنین روانشناسی خانواده و اهم خدمات روان‌درمانی مطابق با تعرفه معین، بهره‌مند شوند.

نحوه محاسبه هزینه ی خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه

با توجه به تعرفه سالانه بیمه و این موضوع که خدمات روانشناسی، مشابه خدمات درمانی سرپایی می‌باشد، خدمات روانشناسی تحت پوشش ۷۰ درصدی بیمه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، برای فرد مراجعه کننده به روان‌درمانگر، هزینه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اینگونه محاسبه می‌شود؛ با توجه به مدت زمانی که فرد، خدمت دریافت می‌کند، ۷۰ درصد هزینه تعرفه خدمات درمان، مشمول بیمه خواهد شد.

خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه ها شامل چه خدماتی می ‌شود؟

بسیاری از بیمه شدگان محترم مایلند بدانند کدام دسته خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشد. خدمات تحت پوشش بیمه برای مراجعان محترم عبارتند از :

  • روان‌ درمانی فردی
  • روان درمانی گروهی
  • خدمات درمانی
  • زوج درمانی و درمان زناشویی
  • بستری

 

خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر نیز می باشند :

اختلالات رشدی _عصبی، ناتوانی‌های ذهنی، تاخیر رشد کلی، اختلالات ارتباطی، طیف اختلال درخود ماندگی، اختلال کم‌توجهی _ بیش‌فعالی، اختلال یادگیری اختصاصی، اختلالات حرکتی، اختلالات تیک، طیف اسکیزوفرنی، اختلالات دو قطبی.

اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات افسردگی، اختلالات وسواسی_ جبری، اختلالات مرتبط با سانحه، اختلالات تجزیه‌ای، اختلال علائم جسمی، اختلالات تغذیه و خوردن، اختلالات دفعی، اختلالات خواب و بیداری. اختلالات کج رفتاری جنسی، نارضایتی جنسی، اختلال کنترل تکانه و رفتارهای ایضایی و سلوک، اختلالات اعتیادی، اختلالات عصب شناسی، اختلالات شخصیت، اختلال پارافیری.

این موارد از مهم ترین مشکلات روانشناختی محسوب می شود که تحت پوشش‌ بیمه، برای مراجعان محترم قابل درمان است!

آزمون صلاحیت حرفه ای

ارائه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و پروانه فعالیت روانشناسان و روانپزشکان محترم منوط به پذیرش در آزمون صلاحیت حرفه ای است؛ در غیر اینصورت فعالیت آن‌ها غیر قانونی محسوب می‌شود. توصیه می شود مراجعان محترم، جهت تایید صلاحیت مشاور یا روانشناس مورد نظر، به قبل از مراجعه به یک روانشناس یا روانپزشک، از سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، استعلام بگیرند.

کلام پایانی : خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

افراد زیادی در جامعه، نیازمند خدمات مشاوره ای و روان‌درمانی هستند، اما توان مالی برای استفاده از این خدمات را ندارند. خوشبختانه تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌‌ها قرار گرفت و اکنون در سامانه‌‌ها وارد شده است! بیمه شدگان محترم می‌توانند از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ، تنها با پرداخت ۳۰  درصد هزینه تعیین شده، بهره مند شوند.

امید است افرادی که نیاز به روان درمانی دارند و به دلیل مشکلات مالی از مراجعه به مراکز روان درمانی انصراف داده اند، از این فرصت فوق العاده استفاده کنند؛ و برای بهبود سلامت روان خود از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *